MARKTSOFT villáminterjú

5 motiváló válasz ügyvezetőnktől, Bem Gábortól arról, hogy miért jó a csapatunkhoz tartozni

– A távmunka a Marktsoft Kft. esetében a kívülálló számára is járható útnak tűnik, bennfentesként mégis milyen következtetéseket vonnál le az elmúlt időszak alapján?

A tavaszi home office üzemmódra való átállás valóban viszonylag zökkenőmentesen zajlott cégünk berkeiben, mert már korábban lemodelleztük ennek elméleti és gyakorlati feltételeit, s egyébként sem áll távol a már bejáródott munka-módszereinktől. Persze az előállt járványhelyzet mindannyiunkat bizonyos szabályok betartására kötelez, például csak hetente egyszer megyek be az irodába, hogy óvjam a kollégáimat. Nem szeretnék rizikófaktorrá válni. Nyílt titok, hogy a csapatunkból ketten is vírusfertőzöttek lettek az elmúlt több, mint fél év alatt, de működésünkben ez nem okozott zavart és szerencsére gyorsan felépültek a kollégák.

„…Nehezek lehetnek most a látási viszonyok a vállalkozásban, úgy általában. Nem látni messzire, de ez nem feltétlen akkora baj, mint gondolnánk. Az erdőben is, ezen a ködös reggelen, annyit mindig látok, amennyi a következő 10-20 méterhez kell – aztán ha odaértem, majd látom a többit”

Gál Kristóf vállalkozó

– A nagyon is aktuális gazdasági válság hatásai mennyire érezhetők, és hogy alakul az együttműködésetek olyan állandó partnerekkel, mint például az Agenda?

Alapvetően bizakodó vagyok, de tény, hogy a gazdaság nehéz helyzetben van máris, világszinten is. A digitalizáció felgyorsulása hozhat megoldásokat, tehermentesítést bizonyos szektorokban. A pénzügyi és logisztikai területen működő partnereink erősek tudtak maradni, az autóipari beszállítókat viszont megviselték az elmúlt hónapok eseményei. Sokan az előre menekülést választják, de ehhez komoly tőkeerőre van szükség. Az Agendát keményen érinti a válság, viszont a pozitív és negatív hatások szerencsés kiegyenlítődése stabilan tartja őket. A kilátástalanság mindenkit zavarba ejt, mi sem dughatjuk a homokba a fejünket, de inkább válságálló projekteket modellezünk.

-Többször szóba került már ezeken a felületeken a cégnél uralkodó átlagon felüli munkahelyi légkör, mégis mi köti ide a munkatársakat esetenként több, mint tíz éve?

Bár egy normális világban mozgalmas életet élünk és külföldi partnereinkkel is élénk szakmai kapcsolatot ápolunk, mégiscsak egy nyugalmas, elmélyült munka folyik itt amikor a saját tágas irodáinkban dolgozhatunk.

– Hogy viselitek a pezsgő közösségi élet hiányát?

Természetesen a napi munkamenet nálunk eleve némi távolságtartással jár, ami az utóbbi időben túlteng sajnos. A digitalizáció nem helyettesíti a napi személyes kapcsolattartást, az élő szót. A négyszemközti beszélgetések hiányát magunk is szenvedjük, ha nem is annyira, mint például a turizmusban vagy a vendéglátásban dolgozók. Az a bizonyos plusz motiváció is kihívást jelent mostanában. Mert valóban, a csapatépítő borkóstolóink, az önkéntes munkánk plusz energiát adott valamennyiünknek. Körvonalazódni látszik már viszont a hagyományos céges karácsonyi vacsoránkat helyettesítő szabadtéri bográcsozás terve, amit szűk körben szeretnénk idén megvalósítani.

– Te miként erősítesz mentálisan?

Igyekszem mindig a pozitívumokra fókuszálni, erősíteni a jövőbe vetett hitem. Az egyik működő trükköm, hogy minden reggel öltözzünk fel úgy, mintha az irodába mennénk. A home office-ban való munkavégzés a családi élet ilyen-olyan vonzataival sajnos sokszor a sportolás rovására megy, különösen a járványhelyzet gördítette akadályokkal. De legalább a napi sétát rendszeresen beiktatom a tennivalóim sorába.

KÜLÖNLEGES ÜZEMMÓDBAN

Ellenszerünk: előre gondolkodás, céltudatos tervezés, optimizmus

A koronavírus helyzet miatt még március közepén jóváhagyta vezetőségünk a home office munkavégzésre való átállást mindenkinek, a már addig is alkalmazott szabályok betartása mellett. Az irodába is be lehetett járni azzal, hogy akkor még nem tudtuk, mikor lesznek még komolyabb szigorítások, így a munkaeszközeinket (laptop, töltő, fejhallgató) kocsikáztattuk olykor. A rendkívüli helyzet és a vesztegzár aztán okozott némi félelmet mindannyiunkban, hiszen a megváltozott körülmények és a bizonytalanság nem kifejezetten motivációs tényezők.

Ám a híresen jó csapatszellemünk, de mindenekelőtt a döntéshozók gyors reagálása átbillentett minket a kezdeti megtorpanásokon. Nem hagytak időt arra, hogy az aggodalom beárnyékolja munkamorálunkat. A rendkívüli helyzet kezdetétől garantálva voltak a működésünkhöz szükséges feltételek, mi pedig gyorsan alkalmazkodtunk a kialakult helyzethez. Sikerült a nyelvtanfolyamokat is online platformra helyezni, a napi működésünket szinte teljesen virtuálissá tenni. A kommunikáció fontossága különösen felértékelődött, ami a transzparens napi munkavégzés miatt elengedhetetlenné vált. Az előre gondolkodás és a céltudatos tervezés is felkerült a „to do” listára. Akkor még úgy tűnt, az átmeneti állapot hetekre szól csupán…A különleges üzemmód azonban máig tart, de szerencsére a projektjeink futnak tovább: a piaci hatásoktól erősen érintett partnereink is a digitalizációs projektek továbbvitele mellett döntöttek.

Mi továbbra is nyitottak és optimisták vagyunk a jövőnket illetően.

Elkönyveltük: az Agenda a precizitás mércéje

Az adózási- és üzleti tanácsadási szoftverek piacán a TOP 3-ban szereplő vállalati és üzleti szoftver szolgáltató AGENDA Informationssysteme GmbH & Co. KG Rosenheimben immár 33 éve a szakma szoftveres támogatója. A változó törvényi környezet és a bevételek kiszámíthatósága hívta életre azt a megoldást, hogy több mint 17.000 ügyfél él a szoftver bérlésének előnyeivel. Ami egyúttal azt is garantálja, hogy az ügyfelek folyamatosan naprakész megoldásokkal dolgozhatnak. A cég profi hozzáállását kollégánk, Richárd a saját bőrén tapasztalhatta nemrégiben egy rövid vendégmunka során. Az első hónapban kapott egy hetekre lebontott forgatókönyvet, ami rövid időn belül biztosította számára az Agenda teljes keresztmetszetében való kiigazodást, valamint egy „Keresztapát” (MBS) is, aki türelemmel és jókedvvel hozta testközelbe a Delphi és az alkalmazások alapjait. A figyelmes kollegák mellett a vérprofi intranet is ámulatba ejtette. Például egy munkatárs nevét (vagy monogramját) beírva azonnal látta, hogy a gépe be van-e kapcsolva… (furcsamód mindenkinek rendes asztali gépe volt, két nagyszerű PWR mentes monitorral), milyen feladatok tartoznak hozzá, illetve milyen jogosultságokkal rendelkezik. Richárd olyannyira integrálódott a rendszerben, hogy a környékbeli éttermek napi ajánlatával is egy kattintással képbe tudott kerülni percek alatt. Azóta már 4 fős Marktsoft csapat napi szinten tapasztalja meg  Budapestről a Rosenheimi fejlesztés örömeit Legyen Őn is olyan, mint Richárd, tesztelje a német precizitást az Agenda-val!

további infók:

www.agenda-software.de

PROFIZMUS, KEDVESSÉG ÉS MONOGRAMMOK

Április végén, mint „tesztpilóta“ kerültem a bajor városba. Amíg én a kinti körülményeket csekkoltam, az Agenda rajtam keresztül a Marktsoftot.
Olyan fogadtatásban volt részem, amit még sehol nem tapasztaltam (kicsit rosszul is esik, hogy mint közben kiderült, mások szintén ezt kapják, és nem a CV-m miatt voltak ilyen figyelmesek velem, hanem mert itt így szokás).

A HR-en már várt a belépőm, a parkoló kártyám, a szobám ajtaján a nevem és az asztalomon minden, ami a munkámhoz elengendhetetlen, sőt, egy picit több is.

Részlegem vezetője (Robert Meier – RM) mellém telepedett és pillanatok alatt már a saját nevem alatt dolgoztam, a saját gépemen.

Az első hónapban egy hetekre lebontott forgatókönyvet kaptam, ami segített megimsernem az Agenda teljes keresztmetszetét és egy “Keresztapát” (MBS) is, aki türelemmel és jókedvvel plántálta belém a Delphi és az alkalmazásaink alapjait. (Viszonylag hamar Agendásnak éreztem magam.)  Választhattam, hogy doksikat kérek vagy „on the fly“ akarok tanulni.

Olyan szerencsésnek éreztem magam. Így kerestünk nekem egy kis tool-t, aminek a fejlesztésével “játszva” ismerhettem meg a számomra idegen fejlesztői környezetet.

Itt minden leírás, comment, hibaüzenet németül van, ami teljesen logikus, hiszen ez ügyfeleink anyanyelve. Egy banki szférából érkezőnek, aki az angol nyelven tartott meetingekhez szokott Bécsben, ez némileg szokatlan, de roppant kényelmes.

A figyelmes kollegák mellett a vérprofi intranet is komoly segítséget jelentett. Például egy munkatárs nevét (vagy monogramját) beírva egyből megtudom, a gépe be van-e kapcsolva (hoppá majd elfelejtettem, ami kicsit furcsa volt, hogy mindenkinek rendes asztali gépe van, igaz 2 nagyszerű PWR mentes monitorral), milyen feladatok tartoznak hozzá , illetve milyen jogosultságai vannak. Persze ezek kereshetőek is. Az elsősegély fülre kattintva látom, hogy ki az, akinek megfelelő végzettsége is van ezen a területen az emeletemen.

Itt megtalálom a közelben lévő éttermek napi ajánlatát is, mely igazán sokszínű. Engem valahogy mindig a Thai éttermek kötnek magukhoz, Trier után most Rosenheimben is.

 

Pár szó a városról: 

Ez a bajor kb 60.000 lakosú város a Mangfall és az Inn összefolyásánál fekszik. A RO-val kezdődő rendszámok már igazán ismertek lehetnek, akár itt nálunk, Budapesten is. Persze kint szép időben a kerékpárok veszik át az uralmat. Életemben először rendszeresen én is azzal közlekedtem. Jó volt úgy munkába menni, hogy a 20 perces út 75%-át folyóparton vagy kis erdei úton tehettem meg. Hiányzik…

 

 

 

 

Az AGENDA Informationssysteme GmbH & Co. KG 33 éve kezdte meg az adótanácsadók és könyvelők szoftveres támogatását, mely időközben személyi és számviteli szoftverekkel egészült ki a KKV-ok számára. A változó törvényi környezet és a bevételek kiszámíthatósága indukálta azt a megoldást, hogy 17.000 ügyfél ’csak’ bérli a szoftvert. Ez azt is jelenti, hogy az ügyfeleket folyamatosan le kell nyűgözni, így a program és a saját fejlődésünk is garantálva van.

 

Remélem, ez sokáig így marad!  A kezdet, a kint töltött három hónap, mialatt megismertem a céget (supportól kezdve a product managerekig, a monogramjukkal együtt, ami itt az azonosításra szolgál) és a bajor akcentust, mindenestre bizakodasra adnak okot.

 

Schee war es ! J

RT

 

És a száraz adatok:

Telephely: Oberaustraße 14 | 83026 Rosenheim

Ügyvezető: Dipl. Betriebswirt (FH) Manfred Kappel

Szolgátatások: Az Agenda szoftvereket, informatikai megoldásokat, szolgáltatásokat és ismereteket kínál

Alkalmazottak száma: 250 fő

Piaci szerep: Az Agenda Top-3 szolgáltató az adózási és üzleti tanácsadási területen és a vállalat üzleti szoftverek vezető szolgáltatója.

Web: www.agenda-software.de

Media: www.agenda-software.de/presse.htm

Projektek:  www.steuerberaterseite.de

www.buchhalterseite.de